مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 14:452021-02-25سياسي

دوربرگردان تحریم ها در پارک های علم وفناوری/ تهدیدهایی که به فرصت تبدیل شد


از آغاز شروع تحریم های همه جانبه علیه ملت ایران، تلاش مسؤولان برخنثی سازی تحریم ها متمرکز شد، یکی از بسترهای کارآمدی که در طول دودهه اخیر از آن استفاده شده ظرفیت پارک های علم وفناوری، - خبرگزاری فارس- سیدمهدی حسینی؛ پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد استقلال خواهانه آن، همراه با سیاست دفاع از مظلوم باعث آن شد تا بسیاری از قدرت استکبار ی جهانی به مخالفت و ضدیت با آن بپردازند.

از همین سو این کشورها به سرکردگی آمریکا سیاست های مختلفی را در پیش گرفتند.

یکی از ابزارهایی که از روز اول از سوی آن ها دنبال شد ایجاد سازوکاری از تحریم های همه جانبه برای ملت ایران بود که با مطرح شدن مسئله انرژی صلح آمیز هسته ای نیز شدت بیشتری گرفت.

طبیعی است وقتی کشوری با تحریم های چندگانه و چندجانبه روبه رو می شود به دنبال خنثی سازی اثرات تحریم از طریق تقویت مولفه های قدرت خود برود.

در ایران عزیز نیز حدود دودهه است که با شکل گیری پارک های علم و فناوری در تمامی استان های کشور و با بهره گیری از ظرفیت محققان و پژوهشگران جوانمان که در دانشگاه ها مشغول به کار هستند توانسته ایم هم اثرات تحریم های صنعتی را به حداقل برسانیم و هم از سوی دیگر پیوند موثری بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم تا از آن طریق کشور به صرفه جویی ارزی کلانی برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوربرگردان تحریم ها در پارک های علم وفناوری/ تهدیدهایی که به فرصت تبدیل شد

دوربرگردان تحریم ها در پارک های علم وفناوری/ تهدیدهایی که به فرصت تبدیل شد