مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-27اقتصادي

تولید 20 درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر


20درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید می شود و با توجه به جایگاه آنها در تولید گوشت قرمز توجه به ارائه خدمات دامپزشکی و سلامت دام آنها حائز اهمیت است.

- رییس سازمان امور عشایر گفت:20درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر تولید می شود و با توجه به جایگاه آنها در تولید گوشت قرمز توجه به ارائه خدمات دامپزشکی و سلامت دام آنها حائز اهمیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاهپور علایی مقدم در مراسم رونمایی از برنامه ملی بهداشت دام عشایر با بیان اینکه عشایر نقش مهمی را در امنیت غذایی و تولید مایحتاج کشور از جمله گوشت قرمز دارند، گفت: امروزه می بینیم که عشایر نمادی عینی از اقتصاد مقاومتی هستند و بیشترین اثر گذاری را در تولید و حفظ محیط زیست دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار عشایر با جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری در قالب 246 هزار خانوار در 59 درصد از پهنه جغرافیایی کشور پراکنده هستند.

رییس سازمان امور عشایر با بیان اینکه در یک برنامه شش ساله تولید گوشت قرمز توسط عشایر از 162 هزار تن به 200 هزار تن رسید، گفت: از 860 هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز در کشور 200هزار تن آن توسط عشایر تولید می شود.

یعنی هر یک نفر عشایر گوشت قرمز مورد نیاز 16 نفر را تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 20 درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر

تولید 20 درصد گوشت مورد نیاز کشور توسط عشایر