مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 07:102021-01-23ورزشي

حوزه اسباب بازی بدون جریان سازی شکست می خورد/ انیمیشن و ادبیات نجات دهنده نیستند


کارشناس حوزه اسباب بازی می گوید، حوزه اسباب بازی بدون جریان سازی با شکست مواجه می شود، چه با اقتباس ادبی و چه با استفاده از کاراکترهای انیمیشنی و کارتونی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، زمانی که مبحث وسیع و مهمی به عنوان کاراکتر در صنایع فرهنگی همچون اسباب بازی، بازی رایانه ای، نوشت افزار و… مطرح می شود در درجه اول باید تعریف درست و درخوری برای کاراکتر داشت تا بدانیم چه چیزی از مفهوم و مضمون فرهنگ را می خواهیم به کودکان انتقال دهیم و در درجه بعدی کودکان چگونه می توانند جذب کاراکتر شوند.

قطعاً این موضوع شاخصه ها و مؤلفه های خاص و شایسته این مبحث را می طلبد که باید در پروسه جدی مطرح شوند و قابل اجرا باشند.

اما در کنار این موضوع مهم اصلی ترین موضوع تجاری سازی در این حوزه است که بسیاری از منتقدان و کارشناسان در این حوزه معتقدند که مبحث تجاری سازی در صنایع فرهنگی گم شده و به نوعی در لابلای پلان های فرهنگی هیچ گونه توجهی به به آن نشان داده نمی شود و این لطمه به فرهنگ است.

ما در اتمسفر امروزی که کودکان و نوجوانان با تکنولوژی و فناوری پر سرعت و به روز سروکار دارند باید بدانیم که چگونه داستان ها و قصه های شخصیت های همچون رستم و سهراب را برای آنان بازگو کنیم تا به نوعی ارتباط متعادلی میان آن ها برقرار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه اسباب بازی بدون جریان سازی شکست می خورد/ انیمیشن و ادبیات نجات دهنده نیستند

حوزه اسباب بازی بدون جریان سازی شکست می خورد/ انیمیشن و ادبیات نجات دهنده نیستند