مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 بهمن 1399 ساعت 22:102021-01-22اقتصادي

زنگ خطرِ حراجِ میراث مان به صدا درآمده/لزوم ایجاد سازمان باستان شناسی در کشور


«غفلت از ایجاد یک ساختار قویِ علمی و اجرایی در میان برخی کشورها که با صرف میلیاردها دلار برای خودشان تاریخ می سازند، زنگ خطرِ «بر باد رفتن تمام این ذخایر ملی و سرمایه های پایدار این نسل و نسل های آینده کشور» را قوی تر به صدا درآورده است.

- غفلت از ایجاد یک ساختار قویِ علمی و اجرایی در میان برخی کشورها که با صرف میلیاردها دلار برای خودشان تاریخ می سازند، زنگ خطرِ بر باد رفتن تمام این ذخایر ملی و سرمایه های پایدار این نسل و نسل های آینده کشور را قوی تر به صدا درآورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محوطه های تاریخی شناسایی شده و نشده ی زیادی در نقاط مختلف کشور در طول سال های گذشته آسیب های جبران ناپذیری را به خود دیده اند که نمونه هایش در طول سال های گذشته کم نبوده اند.

چه محوطه های تاریخی که به دنبال طرح های سد سازی و عمرانی دیگر با انجام عملیات های نصفه و نیمه کاوش ِ نجات بخشی شدند تا دست کم تمدن و یافته هایشان نجات پیدا کند از سیوند و سیمره گرفته تا چم شیر و پیغام چای و کوچری چه محوطه هایی که ساخت و ساز در عرصه و حریم شان چیزی از آن ها باقی نگذاشته مانند مافین آباد اسلامشهر؛ یا محوطه هایی که قربانی مردمان نادانسته شده و چوب حراج به پیکرشان خورده مانند جیرفت ِ سال ها قبل و بیت مشحوت ِ این روزها که هر بارندگی هجوم بیشتری از قاچاقچیان را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطرِ حراجِ میراث مان به صدا درآمده/لزوم ایجاد سازمان باستان شناسی در کشور

زنگ خطرِ حراجِ میراث مان به صدا درآمده/لزوم ایجاد سازمان باستان شناسی در کشور