مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 بهمن 1399 ساعت 10:302021-01-21اقتصادي

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود


مدیر پذیرش بورس با بیان اینکه کانون سهامداران حقیقی باید برای شنیدن صدای سهامداران تشکیل شود، گفت: باید به مسئولان فهماند بورس بازار حساسی است و اظهارنظر غیرکارشناسی اعتماد را از بین می برد.

- ، اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس تهران گفت: طبق قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، دولت موظف است کالاهای پذیرفته شده در بورس را از شمول نظام قیمت گذاری خارج کند؛ این در حالی است که زمانی که چنین قیمت گذاری هایی از سوی وزارتخانه اعمال می شود، تخلف از قوانین مصوب مجلس و تضییع حقوق سهامداران شرکت های یاد شده را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: عدم دخالت دولت در قیمت این کالاها، لطف در حق سهامدار نیست که منوط به تصمیم کسی باشد؛ در حالیکه سوال این است که استیفای حقوق سهامدار و بازار در این زمینه ها چگونه باید انجام شود؟ درگاهی در پاسخ به این سوال که آیا دولت 100 هزار میلیارد تومان از سودی را که از بورس در طول امسال جمع کرده باید به بازار برگرداند، گفت: این خواسته عملاً منتفی و نشدنی است و آب رفته به جوی باز نمی گردد؛ ضمن اینکه فقط می توان از دولت انتظار داشت حداقل در مورد سهام شرکتهایی که واگذار کرده است، با تقویت تقاضا، ارائه اخبار خوب و بازارگردانی قوی از آن حمایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود

کانون سهامداران حقیقی بورس باید ایجاد شود