مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 05:102021-01-19اجتماعي

نقش قاچاق چوب در آتش سوزی جنگل های گلستان


جنگل های گلستان همه ساله به دلایل مختلف از جمله تلاش قاچاقچیان چوب برای منحرف کردن نیروهای منابع طبیعی، سهل انگاری مردم برای خاموش کردن آتش و رفتارهای انتقام جویانه متخلفان دستخوش آتش سوزی گسترده می شود که نتیجه آن از بین رفتن بخش هایی از این عرصه محافظت شده است.

- جنگل های گلستان با 452 هزار هکتار وسعت به طول 260 کیلومتر از گلوگاه در شرق مازندران آغاز شده و تا روستای گلیداغ شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، عرصه های جنگلی گلستان به دلیل شکل گیری جوامع پرتراکم گیاهی ناشی از بارش برف و باران در فصل های پاییز و زمستان شاهد آتش سوزی های زیادی است به عنوان نمونه می توان به سوختن 200 هکتار از محدوده جنگل توسکستان گرگان در آبان امسال اشاره کرد که طبق نظر کارشناسان منابع طبیعی در 99 درصد این آتش سوزی ها عوامل انسانی دخیل هستند.

شرایط طبیعی گلستان، پوشیده بودن کف جنگل ها از برگ زرد و خشک و تابش مستقیم آفتاب باعث شده با کوچکترین بی احتیاطی عمدی و یا سهوی مردم و یا شیطنت قاچاقچیان چوب و قانون شکنان، بستر وقوع حریق در جنگل های استان فراهم شود.

به گفته یک کارشناس منابع طبیعی، بیشترین وسعت آتش سوزی جنگل های گلستان با توجه به بادهای گرم و خشک اخیر و رطوبت پایین مربوط شرق استان می شود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش قاچاق چوب در آتش سوزی جنگل های گلستان

نقش قاچاق چوب در آتش سوزی جنگل های گلستان