مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 08:402021-01-18اجتماعي

جایگاه حق بهره مندی از هوای پاک در حقوق بین الملل


آلودگی هوا در یک تعریف کلی عبارت است از وجود و حضور هر نوع گاز یا ماده زیان آور و سمی که مستقیم یا غیر مستقیم هوا و فضای اطراف زمین را آلوده ساخته و موجب صدمه به حیات و زندگی گیاهان، - ایسنا/خراسان رضوی آلودگی هوا در یک تعریف کلی عبارت است از وجود و حضور هر نوع گاز یا ماده زیان آور و سمی که مستقیم یا غیر مستقیم هوا و فضای اطراف زمین را آلوده ساخته و موجب صدمه به حیات و زندگی گیاهان، حیوانات و آدمیان می شود و این آلودگی از عوامل مختلفی از قبیل فعالیت های صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل و.

سرچشمه می گیرد.

افزایش و گسترش روز افزون این آلودگی ها، زیستن و تنفس کردن در هوای پاک را به یکی از دغدغه ها و مطالبات انسان معاصر تبدیل نموده است.

محققان در پژوهشی با عنوان حق بهره مندی از هوای پاک در رویه مراجع بین المللی آورده اند، افزایش آگاهی ها و معلومات زیست محیطی و آشنایی با خطراتی که تخریب محیط زیست و آلودگی آن بر زندگی نسل حاضر و نسل های آینده به جا می گذارد، موجب رشد و توسعه چشمگیر کمی و کیفی مراجع بین المللی شده که هر یک به نحوی از انحا، اختلافات و دعاوی مرتبط با محیط زیست را مورد رسیدگی و بررسی قرار می دهند.

در این پژوهش که توسط احمد نصر اصفهانی دانشجوی دکتری حقوق بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و لیلا رییسی عضو هیات علمی گروه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه حق بهره مندی از هوای پاک در حقوق بین الملل

جایگاه حق بهره مندی از هوای پاک در حقوق بین الملل