مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 09:352021-01-16سياسي

کاربرد مواد دریایی در ساخت داربست و ترمیم بافت


در پیوند بافت یا عضو مشکل پس زدن پیوند توسط سیستم ایمنی فرد گیرنده وجود دارد و زمانی که بافت خود فرد مورد استفاده قرار می گیرد، این مشکل برطرف می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی در پیوند بافت یا عضو مشکل پس زدن پیوند توسط سیستم ایمنی فرد گیرنده وجود دارد و زمانی که بافت خود فرد مورد استفاده قرار می گیرد، این مشکل برطرف می شود.

مهندسی بافت یک شاخه چند رشته ای است که اصول آن مبنی بر مهندسی و توسعه جایگزین بافتی برای برگرداندن، حفظ یا بهبود عملکرد بافت مورد نظر است.

محققان در پژوهشی با عنوان کاربرد مواد دریایی در ساخت داربست و ترمیم بافت آورده اند، اولین عامل موثر در مهندسی بافت، طراحی داربست های مناسب است که به صورت سه بعدی برای اتصال اولیه یاخته ای و سپس تشکیل بافت در شرایط مصنوعی و طبیعی ساخته شده است.

در این پژوهش که توسط خانمناز عبادی کارشناسی ارشد زیست فناوری دریا دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس و احمد شادی استادیار گروه زیست فناوری دریا دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس انجام شده، نشان می دهد داربست های یاخته ای باید قابلیت جذب زیستی و تجزیه پذیری زیستی داشته باشند، در این صورت به تدریج ساختار داربست با یاخته های جدید از بافت عملکردی جایگزین می‎شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاربرد مواد دریایی در ساخت داربست و ترمیم بافت

کاربرد مواد دریایی در ساخت داربست و ترمیم بافت