مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 10:402021-01-06فرهنگي

جوان 21 ساله شاهدیه ناجی یک برج تاریخی شد


برج ها در حال تخریب بودند و از دو سو، سلامت مردم تهدید می‎شد چرا که بخشی از این برج در مجاورت یک خانه و بخش دیگری در خیابان قرار گرفته بود لذا دل نگران فروریختن آنها بودم.

- .

این ها، حرف های یک جوان دوستدار میراث فرهنگی است که ناجی یک برج تاریخی در شهر تاریخی و فرهنگی شاهدیه شده است؛ شهری تاریخی در جدال سنت و مدرنیته که آثار تاریخی ارزشمندی بعضاً از دوره ساسانیان را در دل خود جای داده است.

قلعه تاریخی گردفرامرز یکی از این آثار ارزشمند متعلق به عصر ساسانیان تا اوایل دوره اسلامی به شمار می رود که مدت ها به حال خود رها و دستخوش عوامل طبیعی و انسانی و آسیب زیادی از این ناحیه شده است.

هرچند اختصاص بخش هایی از این قلعه به عنوان محل نگهداری گوسفندان توسط مردم، بخشی از این بنای تاریخی را متحمل آسیب کرده ولی باران های اخیر پاییزی ضربه مهلکی به این سازه ارزشمند وارد کرد به طوری که احتمال تخریب این بنای ثبت شده در آثار ملی وجود داشت ولی امیرحسین 21 ساله، از جوانان همین شهر دست بکار شد تا این میراث ملی را با اهتمام مسئولان، نجات دهد.

این فعال میراث فرهنگی شهر شاهدیه که پس از بارش باران های پاییزی، دل نگران مرمت این بنای تاریخی بود به همت دست های چندین دستگاه و نهاد، ناجی قلعه تاریخی گردفرامز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان 21 ساله شاهدیه ناجی یک برج تاریخی شد

جوان 21 ساله شاهدیه ناجی یک برج تاریخی شد