مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 12:302020-12-29سياسي

مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می شود


رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز طراحی نشان هویت بصری این شهر را الزامی برای متمایزکردن فرهنگ این شهر از دیگر شهرهای دنیا دانست و گفت: - این نشان، نقش مؤثری در انتقال ارزش های والای فرهنگی و هویتی ایفا خواهد کرد.

سولماز دهقانی یکی از عوامل اساسی شکل دهی و معنابخشی به مناظر شهری را موضوع هویت دانست و عنوان کرد: هویت عاملی است که می توان از طریق آن شهرها و مناظر شهری را از یکدیگر متمایز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شورای شهر شیراز، دهقانی با بیان اینکه هویت شهری ریشه در فرهنگ، رسوم و حس مکان دارد، افزود: در واقع هویت شهری ذهنیت و استنباط شهروندان از شهر را معنا می بخشد و از همین رو است که انسان ها در مواجهه با نمادها و نشانه های یک فرهنگ، به صورتی ناخودآگاه از مضامین نهفته در نمادهای فرهنگی برخوردار می شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همانگونه که استفاده از نمادهای بصری در آثار اسطوره ای، ملی و مذهبی کاربرد داشته است، طراحی نشان هویت بصری شیراز نیز زمینه تقویت هویت و فرهنگِ شهری را تقویت کند و موجب وحدت و هماهنگی در طراحی سیما و مناظر آن شود.

دهقانی، سیاستگذاری و برنامه ریزی شهرداری شیراز را به منظور برگزاری مسابقه طراحی نشان هویت بصری در همین راستا برشمرد و اضافه کرد: مراسم رونمایی از پو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می شود

مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می شود