مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 23:252020-12-04اجتماعي

تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در 1600 مدرسه خاص


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در 1600 مدرسه خاص و بیش از 21 هزار مدرسه پذیرا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: دانش آموزان استثنایی علاوه بر خدمات آموزشیِ وزارت آموزش و پرورش ، بخشی از خدمات خود را از سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش استثنایی به طور جدی از سال 1370 در ایران راه اندازی شد، عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار 600 مدرسه خاص و استثنایی در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به این که 21 هزار مدرسه در کشور پذیرای دانش آموزان استثنایی هستند، توضیح داد: امروزه بیش از 23 هزار معلم و فعال آموزشی و تربیتی در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی کار می کنند.

حسینی با اشاره به تفاوت های آموزش و پرورش عادی و استثنایی، اظهار داشت: دانش آموزان استثنایی در کنار گذراندن تمام مراحل آموزشی عادی، 2 دوره پیش حرفه ای و حرفه ای را سپری می کنند؛ دانش آموزان استثنایی قبل از ورود به مقطع اول متوسطه باید دوره پیش حرفه ای را گذرانده باشند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه دانش آموزان استثنایی می توانند در 36 دسته مهارتی منحصر به خودشان آموزش ببینند، عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در 1600 مدرسه خاص

تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در 1600 مدرسه خاص