مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:052020-12-02اقتصادي

نحوه واگذاری سهام دولتی در قالب ETF مشخص شد


دولت در لایحه بودجه سال 1400 کل کشور نحوه واگذاری سهام دولتی در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله را تعیین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بر اساس تبصره دو لایحه بودجه سال 1400، به دولت اجازه داده می شود واگذاری بنگاههای دولتی را پس از احراز صلاحیت حرفه ای و اهلیت متقاضی واگذار نماید و پس از واریز منابع حاصله به ردیف 310501 مصارف مربوط به موضوع جز دو بند د سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغی را از طریق جدول شماره 13 این قانون با تاکید بر تقویت تعاونی ها پرداخت کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است تمام یا بخشی از سهام و دارایی های دولتی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقیمانده سهام متعلق به دولت و شرکتهای دولتی در بنگاههای مشمول واگذاری را مطابق روش های مندرج در قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با اصلاحات و الحاقات بعدی واگذار نماید.

منابع حاصله باید به ردیف 310502 واریز شود.

علاوه بر روش های فوق، واگذاری سهام در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس مشروط به اینکه تشکیل این صندوق ها با مدیریت دولتی برای بلندمدت نباشد و یا عرضه سهام به روش ثبت سفارش با شرایط زیر مجاز است: 1- وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است سهام شرکتهای تابعه در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران را که در مالکیت دستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه واگذاری سهام دولتی در قالب ETF مشخص شد

نحوه واگذاری سهام دولتی در قالب ETF مشخص شد