مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 12:152020-11-29اقتصادي

فرصت استفاده از گاز ارزان ترکمنستان از دست رفت


رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: ایران می توانست با استخراج و صادرات منابع گازی محبوس و ارزان قیمت ترکمنستان، درآمدزایی خوبی داشته باشد که متأسفانه این فرصت از دست رفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا صالحی با انتقاد از بی توجهی نسبت به اهمیت گسترش صادرات گاز، تسریع در نهایی شدن اساسنامه شرکت ملی گاز را خواستار شد و گفت: اگر قرار باشد ایران از منابع گازی خود که یک سرمایه بین نسلی است، درآمدزایی کند باید رویکردها و پارادایم خود را در این رابطه تغییر دهد.

لازم است در وزارتخانه و مجموعه های فعال، گاز به عنوان یک سرمایه شناخته شود و برای آن ارزش افزوده ایجاد کنند، در بازارهای همسایه سرمایه گذاری کرده و نیروگاه بزنیم و به کمک منابع گازی صادر شده برق یا محصولات پتروشیمی تولید کنیم، زیرا از طریق این منابع گازی خود را برای حضور بلندمدت در بازارها به کار می بندیم.

وی افزود: در حال حاضر اساسنامه شرکت ملی گاز که در مردادماه نشستی درباره آن داشتیم و پیشنهادهای خود را درباره آن تهیه کردیم در کمیسیون انرژی مجلس در دست بررسی است و دنبال می کنیم.

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران با اشاره به سطح بالای ذخایر گازی ایران و توانایی کشور در درآمدزایی قابل توجه از این منابع بر لزوم تغییر رویکردها و پارادایم حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصت استفاده از گاز ارزان ترکمنستان از دست رفت

فرصت استفاده از گاز ارزان ترکمنستان از دست رفت