مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 12:052020-11-25اقتصادي

در ایران 63 درصد زنانِ حاشیه نشین زیر تیغ خشونت اند


32 درصد زنان شهری و 63 درصد زنان حاشیه نشین مورد خشونت قرار می گیرند و خشونت خانگی علیه زنان در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ها بیشتر از سایر نقاط است - چهار دیوار با بلوک‌های سیمانی خمیده بالا رفته‌اند، نایلون ضخیمی بالای دیوارها کشیده شده است تا زیر تگرگ و باران‌های طولانی بلرزد و بایستد و چارچوبی فلزی که به ملات کم‌جان بلوک‌های سیمانی جوش خورده و وصله شده است تا شاید روزی دری در آن تعبیه شود.

«اینجا خانه ماست»، اینجا، آلونکی دوازده متری است که ضجه فرزندان و التماس زن 35 ساله بندرعباسی هم نتوانست در برابر تخریب آن بایستد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتماد؛ آنچه هفته گذشته بر زن بندرعباسی رفت و خودسوزی او، یادآور رنج‌های آسیه پناهی بود، زن 61 ساله‌ای که در حاشیه شهر کرمانشاه، در برابر تخریب خانه‌اش مقاومت کرد و جان سپرد.

شباهت‌های فراوان در بستر، علل و بازنمایی خشونت بر این زنان در آستانه روز جهانی منع خشونت علیه زنان بهانه‌ای شد تا «اعتماد» در گفت‌وگو با «عالیه شکربیگی»، جامعه‌شناس به این سوال پاسخ دهد که آیا تکرار چنین شیوه‌ای از رفتار خشونت‌بار با زنان حاشیه‌نشین می‌تواند خبر از تغییر مصداق‌های خشونت علیه زنان در حاشیه شهرها باشد یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ایران 63 درصد زنانِ حاشیه نشین زیر تیغ خشونت اند

در ایران 63 درصد زنانِ حاشیه نشین زیر تیغ خشونت اند