مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آذر 1399 ساعت 11:552020-11-23پزشكي

فوت 738 سالمند زنجانی بر اثر کرونا


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 4751 سالمند زنجانی به بیماری کرونا مبتلا شده که متاسفانه 738 سالمند، - ایسنا/زنجان رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، 4751 سالمند زنجانی به بیماری کرونا مبتلا شده که متاسفانه 738 سالمند، جان خود را از دست دادند.

پرویز قزلباش پیش از ظهر امروز (3 آذرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه افراد بالای 60 سال سالمند محسوب می شوند، اظهار کرد: درصد سالمندان استان زنجان 10.

4 درصد است که یک درصد نسبت به آمار کشور، جمعیت سالمند استان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری های زمینه ای مانند قلبی و عروقی، دیابت، کلیوی در سالمندان شایع تر بوده و سیستم ایمنی بدن آنان ضعیف است، افزود: در شرایطی مانند بیماری های همه گیری، فعالیت روزمره سالمندان به دلیل قرنطینه خانگی کاهش پیدا کرده و امکان دسترسی نداشتن به تغذیه سالم سالمندان را دچار سوءتغذیه کند.

این مسئول با اشاره به تشدید افسردگی در سالمندان به ویژه در شرایط بحران و تغییر رفتارهای اجتماعی در این افراد، تصریح کرد: سالمندان مانند سایر افراد جامعه با شنیدن اخبار ناگوار، دچار اضطراب و مشکلات عصبی می شوند؛ گفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت 738 سالمند زنجانی بر اثر کرونا

فوت 738 سالمند زنجانی بر اثر کرونا