مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 آبان 1399 ساعت 06:452020-11-04پزشكي

خانه داری زنان لطف است یا وظیفه؟/ تاثیرات روانی بی توجهی به زحمات زنان خانه دار


به گفته یک روانشناس، مطابق با پژوهش های انجام شده، اغلب زنان خانه دار، نگاه مثبت و تایید کننده ای نسبت به زحماتشان در خانه، دریافت نمی کنند به گونه ای که به تدریج محبت خانم خانه دار به وظیفه او تبدیل می شود و اینگونه علائم و مشکلات روحی و جسمی در آن ها افزایش می یابد.

- گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در گذشته زنان خانه دار از حمایت بیشتری برخوردار بودند و امروزه به دلیل افزایش زنان شاغل، زنان خانه دار احساس بی ارزشی می کنند، اظهار کرد: برخی دیدگاه ها ماهیت خانه داری را یکنواخت و غیر عادلانه می دانند، از سوی دیگر متاسفانه تصور می شود که خانه داری وظیفه ای است برای خانم ها که در منزل انجام می دهند و همین امر موجب افسردگی، وسواس، اضافه بودن، بی هدفی و پوچی، آسیب به کارکرد آنها، رضایتمندی از زندگی زناشویی و شخصیت زنان خانه دار می شود.

این روانشناس معتقد است که نظریه کارکردگرایی نقش زنان و مردان را در خانه مکمل یکدیگر می داند و اینگونه تبیین می کند که مردان نقش ابزاری در مسائل مالی خانه و زنان نقش اظهاری در تامین امنیت خانه دارند.

همچنین فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است، به گونه ای که آقایان انجام کارهای منزل را وظیفه زنان ندانند و نسبت به انجام این کارها توجه بیشتری به زنان نشان دهند و قدردان زحمات آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه داری زنان لطف است یا وظیفه؟/ تاثیرات روانی بی توجهی به زحمات زنان خانه دار

خانه داری زنان لطف است یا وظیفه؟/ تاثیرات روانی بی توجهی به زحمات زنان خانه دار