مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 06:552020-10-28اقتصادي

رشد نقدینگی تورم زاست/گرانفروشی سازمان یافته عامل بخش اعظم گرانی ها


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ تورم به دلیل افزایش میزان نقدینگی در کشور است، گفت: دولت مقصر اصلی افزایش نقدینگی و رشد تورم در کشور است.

- ایسنا/مرکزی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ تورم به دلیل افزایش میزان نقدینگی در کشور است، گفت: دولت مقصر اصلی افزایش نقدینگی و رشد تورم در کشور است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت وگو با ایسنا، رشد نرخ تورم را نتیجه افزایش نقدینگی در کشور دانست و اظهار کرد: وضعیت اقتصادی کنونی ناشی افزایش نقدینگی در کشور به سوءمدیریت بر می گردد.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات شدید قیمت ارز منطق اقتصادی ندارد، افزود: خلق پول به هر کیفیتی توسط دولت و بانک مرکزی به نحو چشمگیری افزایش پیدا کرده و منجر به بروز پدیده نقدینگی در کشور شده است و میزان نقدینگی از سه تریلیون تومان عبور کرده و روزانه حدود 2200 میلیارد تومان به میزان نقدینگی کشور افزوده می شود که این میزان افزایش روزانه نقدینگی بلای جای اقتصاد به شمار می رود.

وی با تاکید بر مدیریت روند افزایشی نقدینگی در کشور توسط دولت گفت: اگر بانک مرکزی و دولت وظایف خود را به درستی اجرا کنند مردم می توانند به کاهش قیمت ها و نوسانات ارزی امیدوار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد نقدینگی تورم زاست/گرانفروشی سازمان یافته عامل بخش اعظم گرانی ها

رشد نقدینگی تورم زاست/گرانفروشی سازمان یافته عامل بخش اعظم گرانی ها