مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:002020-10-27سياسي

تفاوت بایدن و ترامپ در اهداف کلان آمریکا


روی کار آمدن رییس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه، تاثیر به سزایی در اهداف کلان آمریکا ندارد و تنها تفاوت در روشهای کسب منافع ملی و اهداف آن است.

- خبرگزاری فارس؛ *محمدعلی رحیمی- چرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مهم است؟ و آیا بر سیاست در ایران تاثیرگذار است؟ این سوالات و چالش ها و فرصت های انتخابات آمریکا به قدری دارای اهمیت است که باید به طور دقیق و سیستماتیک روی آن بحث و مطالعات گسترده صورت بگیرد.

پس از استقرار دموکراسی در اکثر غالب کشورهای جهان در قرن جاری، انتخابات در کشورهای مختلف دارای اهمیت شد.

در همین راستا و با توجه به اهمیت کشورها در ساختار نظام بین الملل انتخابات آن کشور در عرصه بین الملل دارای اهمیت گردیده و از همین رو می توان انتخابات آمریکا را با توجه به جایگاه برتر آن در نظام بین الملل دارای اهمیت دانست.

اما آیا تاثیرگذاری انتخابات در کشوری مثل آمریکا در سیاست داخلی کشورها نیز تاثیر زیادی در برخواهد داشت؟ انتخابات و انواع دیکتاتوری در نگاهی کلان و در طول تاریخ بشر همواره فرایند قدرت در بستر قدرت فرد، گروه، سازمان و تمام افراد یک سرزمین در نوسان بوده است.

اگر به نظرات دو توکویل به عنوان یکی از اندیشمندان تاثیرگذار بر دموکراسی امروز، دو نوع دیکتاتوری وجود دارد؛ دیکتاتوری اقلیت و دیکتاتوری اکثریت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت بایدن و ترامپ در اهداف کلان آمریکا

تفاوت بایدن و ترامپ در اهداف کلان آمریکا