مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 23:502020-10-22سياسي

روابط ایران و ترکیه الگویی برای همسایگان است


رییس جمهور در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روابط با کشور دوست و همسایه ترکیه را یک الگو برای سایر همسایگان دانست و بر توسعه بیش از پیش روابط در زمینه های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور عصر امروز پنج شنبه در تماس تلفنی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور در تهران به صورت ویدئو کنفرانس، برضرورت اجرای هرچه سریعتر توافقات دو کشور بویژه در زمینه همکاری‌های تجاری و بانکی تاکید کرد.

روحانی با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌های غیر قانونی آمریکا و همینطور شیوع ویروس کرونا بر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تردد کامیون‌ها و تعداد پرواز‌ها سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور دوباره افزایش یابد.

رییس جمهور در ادامه مبارزه با تروریسم در منطقه را موضوعی مهم عنوان کرد و افزود: گروه‌های تروریستی می‌توانند خطر بزرگی برای منطقه باشندروحانی همچنین برای همکاری با ترکیه در زمینه مقابله با ویروس کرونا و اشتراک تجربیات در این زمینه اعلام آمادگی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط ایران و ترکیه الگویی برای همسایگان است

روابط ایران و ترکیه الگویی برای همسایگان است