مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 04:502020-10-20سياسي

بزرگانی که جان می بخشند/ نجات 12 نفر از مجازات قصاص اینبار در سیستان


نفود خوب بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان یکی از ظرفیت ها در سیستان و بلوچستان است که بعضا سبب نجات جان انساها می شود، اینبار این اعتبار و ظرفیت سبب نجات 12 نفر از مجازات حتمی قصاص در منطقه سیستان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، ورود به پرونده های اختلافات طایفه ای آن هم با نیت صلح و سازش کار هر کسی نیست و قطعا  مهارت و تجربه ای خاص را طلب می کند بهره گیری از محبوبیت و اقتدار افراد ریش سفید، دارای اقتدار، صاحب نفوذ و معتمدان محلی ظرفیت بسیار خوبی  برای حل و فصل و تقلیل خسارات ناشی از اختلافات طایفه ای در استان است.

شاید گفتنش آسان به نظر برسد اما قرار گرفتن بین دو طایفه یا خانواده برای اینکه از خون عزیزشان بگذرند و بیشتر به آثار معنوی گذشت و ایثار در جامعه توجه کنند خود اقدامی جهادی است که  این کار مهم را اعضای شورای حل اختلاف بر عهده گرفتند تا ضمن یاری به دستگاه قضایی برای رسیدگی سریع تر به پرونده ها در کاهش اطاله دادرسی نیز نقش داشته باشند.

شوراهای حل اختلاف صلحی ایجاد شده اند تا پس از طی مراحل قانونی پرونده آخرین تلاش ها برای اخذ رضایت از اولیای دم را انجام دهند که با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف در اولین فرصت تلاش ها برای رایزنی آغاز  و جلسات برگزار می شود،  مشقت های فراوانی دارد اما وقتی به نتیجه فکر می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگانی که جان می بخشند/ نجات 12 نفر از مجازات قصاص اینبار در سیستان

بزرگانی که جان می بخشند/ نجات 12 نفر از مجازات قصاص اینبار در سیستان