مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 02:352020-10-17سياسي

قراردادی که پای آمریکا را به ایران باز کرد


27 مهر سال 1329 شمسی نخست وزیر وقت ایران با «هنری گریدی» سفیر آمریکا پشت یک میز نشست و قراردادی را امضا کرد که بلایی سر ایران آورد آن سرش ناپیدا؛ - همین دیروزگروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: ترومن که بود؟ سی و سومین رییس جمهور آمریکا یی یا همان کمک های ترومن و البته حاجعلی رزم آرا هم بود.

رزم آرا کی بود؟ سپهبد ارتش و نخست وزیر ایران که در مجلس گفت: ایرانی ها لولهنگ (آفتابه سفالی) هم لیاقت ندارند بسازند! ترومن با ایده وام دادن به کشورهای فقیر، نوعی استعمار مدرن برای آمریکا دام و طیور به ایران می آوردند.

برنامه ریزی های کلان ایران در حوزه های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی در اداره اصل چهار ترومن انجام می شد آمریکا که پیش از جنگ جهانی در دنیا کاره ای نبود، جای بریتانیا را گرفت و به سرعت شد ابرقدرت نوظهور جهان.

برنامه از خارجی ها، اجرا از ایرانی ها امروز در تاریخ مناسبت های دیگری هم هست امروز 27 مهر مصادف با 18 اکتبر میلادی و اول ربیع الاول هجری قمری در تقویم تاریخ، مناسبت های دیگری هم دارد.

ـ هجرت پیامبر(ص) از مکه مکرمه به مدینه منوره و واقعه لیله المبیت در سال نخست قمری ـ درگذشت ابن منیر فقیه و مفسر برجسته در سال 683 قمری ـ درگذشت رامبراند نقاش مشهور هلندی در سال .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادی که پای آمریکا را به ایران باز کرد

قراردادی که پای آمریکا را به ایران باز کرد