مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 14:202020-10-17سياسي

وجود 28 امامزاده و بقعه متبرکه در طالقان


رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان طالقان گفت: 28 امامزاده و بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد.

- حجت الاسلام والمسلمین نصرالله رزاقی در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) اظهار کرد: مراسم سوگواری و عزاداری در صحن چهار امامزاده شاخص شهرستان طالقان هم زمان با 28 و 29 صفر همراه با قرائت زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص)، زیارت امام حسن (ع) و زیارت خاصه امام رضا (ع) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه طالقان دارای 28 امامزاده و بقعه متبرکه است، عنوان کرد: مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر با رعایت موازین بهداشتی در امامزادگان شاخص این شهرستان شامل امام زاده هارون (ع) در روستای جوستان، امامزاده یوسف (ع) در روستای وشته، امامزاده زکریا (ع) در روستای ویراش و امامزاده ابراهیم (ع) در روستای کشرود برگزار شد.

رییس اوقاف و امور خیریه طالقان افزود: همچنین امامزاده میر سعید جد مردم ساکن در دو روستای حسنجون و سیدآباد است و به همین جهت مورد احترام و تکریم مردم واقع شده اند.

وی تصریح کرد: چهار بقعه از شخصیت های علمی و عرفانی طالقان به نام های ملأ نعیمان، شعیب بن صالح علی بن صالح و پیر جمشید در مهران و شیخ حسین در دیزان هستند که بقعه هایی بر سر مزارشان گذاشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 28 امامزاده و بقعه متبرکه در طالقان

وجود 28 امامزاده و بقعه متبرکه در طالقان