مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-30بين الملل

آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند


با تشدید تنش ها در خصوص منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، نخست وزیر ارمنستان و رییس جمهور آذربایجان احتمال هرگونه مذاکرات سازش را رد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان با متهم کردن یکدیگر به حملات مستقیم به قلمروهایشان، هرگونه فشار برای برگزاری مذاکرات سازش برای رفع اختلافات در خصوص منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را رد کردند.

شبکه الجزیره در این خصوص گزارش کرد، مقام های ایروان و باکو روز گذشته (سه شنبه) یکدیگر را به شلیک مستقیم به مرز مشترک واقع در غرب منطقه قره باغ متهم کردند.

بر اساس این گزارش، علی رغم درخواست های کشورهای روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و دیگر کشورها برای برقراری صلح و آرامش میان دو کشور، الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در گفت وگو با تلویزیون دولتی روسیه، به صراحت احتمال هرگونه مذاکره با طرف ارمنی را رد کرد.

از طرف دیگر، نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در گفت وگو با همین شبکه تلویزیونی تصریح کرد که با تداوم درگیری ها و تنش ها، احتمال برگزاری مذاکره با آذربایجان وجود ندارد.

شورای امنیت سازمان ملل، بعد از جلسه پشت درهای بسته روز گذشته (سه شنبه) خود درباره تنش ها بر سر مسئله قره باغ ، ضمن ابراز نگرانی از درگیری های میان دو کشور ارمنستان و آذربایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند

آذربایجان و ارمنستان پیشنهاد مذاکرات سازش را رد کردند