مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 10:302020-09-21سياسي

اقتصاد کشور را معطل انتخابات آمریکا نگذاریم/ علت نفرت دولت های اروپایی از ترامپ


کارشناس مسائل بین الملل در نشستی با عنوان «بررسی مکانیزم ماشه با رویکرد تحلیل آینده برجام» با تأکید بر اینکه نباید اقتصاد کشور را معطل انتخابات آمریکا کنیم به تبیین چرایی نفرت دولت های اروپایی از دونالد ترامپ پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود براتی کارشناس مسائل بین الملل در نشست مجازی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که با عنوان بررسی مکانیزم ماشه با رویکرد تحلیل آینده برجام برگزار شد، گفت: در برجام مکانیسمی برای حل مناقشات در نظر گرفته شده است که دو نوع است.

یک نوع آن بر اساس ماده 36 و 37 درون برجام است و فرآیندش این گونه است که وقتی مناقشات در کمیسیون حل نشد به سازمان شورای امنیت بین الملل ارجاع شود و مناقشات در آن جا حل و فصل شود.

وی افزود: این مکانیسم خودکار است، حق وتو در آن وجود ندارد و وقتی این مکانیسم اجرا شود در هر صورت ایران متضرر خواهد شد.

حفره این ماده در این است که کشور شاکی می تواند مستقیماً به شورای امنیت رجوع کند تا این مکانیسم فعال شود به عبارتی دیگر آمریکا بدون بودن در برجام با توجه به این ماده می تواند این مکانیسم را فعال کند.

براتی تصریح کرد: فعال شدن این مکانیسم 30 روز زمان می برد و اگر تغییری در این بین ایجاد نشود قطعنامه های قبلی به واسطه از بین رف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد کشور را معطل انتخابات آمریکا نگذاریم/ علت نفرت دولت های اروپایی از ترامپ

اقتصاد کشور را معطل انتخابات آمریکا نگذاریم/ علت نفرت دولت های اروپایی از ترامپ