مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 شهریور 1399 ساعت 10:002020-09-08پزشكي

پاییزی خطرناک در انتظار افراد دارای این نوع مزاج


یک متخصص طب سنتی تاکید کرد افراد دارای مزاج خشک در فصل پاییز در معرض بیماری هستند، و اضافه کرد: ورزش کردن، رژیم غذایی، و پرهیز غذایی مناسب می تواند از بیماری های فصلی این فصل جلوگیری کند.

- جی پلاس ، الهام اختری در خصوص بایدها و نبایدهای فصل پاییز گفت: از نیمه های شهریور به بعد و گاهی هم از اول شهریور بادهای پاییزی شروع می شوند، تغییر دما و تغییر فصل خودش را نشان می دهد.

بهداشت نیوز نوشت، وی گفت: در فصل پاییز دو عامل باعث بروز بیماری می شوند، یکی خشکی فصل پاییز است که در افرادی که مزاج خشک دارند خودش را نشان می دهد و دیگری اختلاف درجه حرارتی که در طی روز ایجاد می شود.

سرمای شبانگاهی با میانه روز اختلاف دما دارد و ایجاد باد پاییزی نیز عاملی است که به آن کمک می کند تا در افراد خشک مزاج بیماری ایجاد شود.

این متخصص طب سنتی افزود: اگر به این دو عامل در فصل پاییز توجه داشته باشیم، می توانیم از رخداد بیماری هایی مانند وسواس، افسردگی، اگزما، حساسیت، سینوس، خشکی چشم، یبوست، شکنندگی پوست و ناخن جلوگیری و آنها را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که مزاج تر دارند نیز در معرض بیماری های فصل پاییز هستند یا خیر، گفت: معمولاً خشکی پاییز و اختلاف درجه حرارت در افرادی که مزاج گرم و تر یا سرد و تر دارند ایجاد مشکل نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییزی خطرناک در انتظار افراد دارای این نوع مزاج

پاییزی خطرناک در انتظار افراد دارای این نوع مزاج