مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 شهریور 1399 ساعت 08:552020-09-04سياسي

شفافیت فراگیر؛ آکواریومی به وسعت ایران


در حاکمیتِ شفافیت، پدیده ای به نام حقوق های نجومی شکل نمی گیرد؛ البته ایجاد شفافیت باید به یک ساختار حقوقی تبدیل شود که سازوکار آن در مجلس شورای اسلامی شکل می گیرد.

- خبرگزاری فارس سمنان- گروه یادداشت: با آغاز هزاره سوم میلادی، همان طور که پیش بینی می شد، نشانه های اضمحلال نظام های سیاسی مبتنی بر سرمایه داری نیز آشکار شد.

لیبرال دموکراسی غربی که پس از سقوط امپراتوری مارکسیسم در آغاز دهه 90 میلادی، سکه پایان تاریخ را به نام خود ضرب کرده بود، خیلی زود فهمید مسیری که می رود، همان راهی است که غول سرخ شوروی رفته بود؛ اما با توجه به خارج شدن کنترل جوامع غربی از دست مصلحان و اندیشه ورزان و سرمایه سالاری و حکومت دلار، هیچ چشم انداز روشنی برای بازگشت و تجدیدنظر در اندیشه های لیبرال در دوردست ها متصور نبود.

در این میان، برخی کشورها که کمتر از دیگران در چاه ویل سرمایه داری فرو رفته بودند، نسخه ای شفابخش را به کار گرفتند تا بلکه بتوانند با ایجاد شفافیت واقعی در روندهای تصمیم گیری و اقتصادی، فرصت های برابری در اختیار عموم مردم قرار دهند تا از این طریق، یعنی آزادی در روند انتشار اطلاعات، به برابری و عدالت برسند.

البته ناگفته نماند در کنار این امکان فراگیر، در برخی از این کشورها که سوسیالیست ها حکومت را در دست دارند، مالیات های سنگینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفافیت فراگیر؛ آکواریومی به وسعت ایران

شفافیت فراگیر؛ آکواریومی به وسعت ایران