مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 شهریور 1399 ساعت 05:252020-08-26اجتماعي

ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم شونده و دوستدار محیط زیست


محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران توانستند با ارائه طرحی برای به کار بردن یک پوشش هوشمند بر روی سازه های فلزی با جلوگیری از نیاز به جایگزینی زیرلایه های دارای پوشش آسیب دیده، - محققان دانشکده فنی دانشگاه تهران توانستند با ارائه طرحی برای به کار بردن یک پوشش هوشمند بر روی سازه های فلزی با جلوگیری از نیاز به جایگزینی زیرلایه های دارای پوشش آسیب دیده، اثر قابل توجهی در کاهش هزینه های تولید و نگهداری فلزات و آلیاژهای پوشش داده شده در صنعت ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا نادری دانشیار دانشکده فنی دانشگاه تهران درباره این پژوهش گفت: در این تحقیق با افزودن موادی به عنوان بازدارنده خوردگی به پوشش آلی با سازوکاری مشخص، پوششی هوشمند ساخته شده که در صورت آسیب دیدگی، توانایی خودترمیم شوندگی را دارا بوده و واکنش خوردگی در ناحیه تخریب شده را کنترل می کند.

این پوشش هوشمند در همه صنایع درگیر با معضل خوردگی به خصوص صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و خطوط انتقال انرژی کاربرد داشته و می تواند منجر به بهبود خواص ضدخوردگی پوشش های آلی به کاررفته در این صنایع شود.

وی با بیان اینکه خوردگی امروزه به عنوان یکی از پرهزینه ترین چالش های صنایع مطرح است که به طور متوسط حدود 4 تا 5 درصد تولید ناخالص کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم شونده و دوستدار محیط زیست

ساخت نانوپوشش هوشمند بازدارنده خوردگی، خودترمیم شونده و دوستدار محیط زیست