مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 شهریور 1399 ساعت 05:152020-08-25بين الملل

بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند


معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ضد تروریستی اعلام کرد که بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعالیت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، ولادیمیر ورونکف معاون دبیرکل سازمان ملل در امور ضد تروریستی، به شورای امنیت این سازمان اطلاع داده که اعضای داعش آزادانه در حلقه های کوچک بین دو کشور عراق و سوریه در رفت و آمد هستند به طوری که بیش از 10 هزار نفر از آنها هم اکنون در این دو کشور فعالیت دارند.

ورونکف گفته که این گروه تروریستی خود را بازسازی و مجددا گروه بندی کرده و فعالیت هایش هم نه تنها در مراکز کشمکش و درگیری در عراق و سوریه، بلکه در برخی دیگر از مناطق افزایش یافته است.

معاون دبیرکل سازمان ملل اما تاکید کرده در مناطقی که درگیر بحران و نبرد نیستند، فعالیت های تروریستی در کوتاه مدت روندی نزولی پیدا کرده است.

به گفته او اقدامات پی گیری شده در برخی کشورها، برای مقابله با همه گیری کووید-19، از جمله مقررات و محدودیت های رفت و آمدی، به کاهش حملات تروریستی در بسیاری از همین کشورها انجامیده است.

ولادیمیر ورونکف به شورای امنیت گفته است که روند حملات فردی یا گروه های کوچک از کسانی که تحت تاثیر تبلیغات آنلاین و مجازی داعش هستند ادامه دارد و بحران ناشی از همه گیری کووید-19 فرصت تبلیغاتی تازه ای در اختیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند

بیش از 10 هزار نفر از تروریست های داعش در عراق و سوریه فعال هستند