مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 مرداد 1399 ساعت 05:052020-08-11اقتصادي

دولت با فروش اوراق نفتی بدنبال تامین کسری بودجه 170 هزار میلیارد تومانی است


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت به دنبال این است که با فروش اوراق نفتی عدد درشتی را از بازار جمع آوری کند تا کسر بودجه 170 هزار میلیارد تومانی خود را جبران کند.

- جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره وضعیت بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار اظهار داشت: شاخص بورس تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد؛ دولت به دنبال این است که با فروش اوراق نفتی عدد درشتی را از بازار جمع آوری کند تا کسر بودجه 170 هزار میلیارد تومانی خود را جبران کند.

وی افزود: اگر دولت با اوراق سلف موازی به اندازه ای لازم ایجاد انگیزه نکند برای ایجاد متقاضی ناچار است که مشوق ها را به گونه ای ببیند که افراد متقاضی این اوراق سلف را خریداری کنند و بخش قابل توجهی از نقدینگی ها می تواند از فروش سهام تأمین شود و عرضه سهام می تواند منجر به کاهش قیمت شود.

قادری تأکید کرد: دولت به مجلس لایحه داده تا به دستگاه های اجرایی اجازه داده شود که از طریق افزایش سرمایه شرکت های بورسی خود بتوانند سهام بفروشند و از نقدینگی ها برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام و شروع طرح های جدید جمع آوری کند که البته این تقاضا برای نقدینگی در جامعه بالا می برد و بخشی از نقدینگی ها از طریق بازار بورس تأمین می شود و می تواند منجر به کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت با فروش اوراق نفتی بدنبال تامین کسری بودجه 170 هزار میلیارد تومانی است

دولت با فروش اوراق نفتی بدنبال تامین کسری بودجه 170 هزار میلیارد تومانی است