مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 مرداد 1399 ساعت 00:352020-08-09اقتصادي

سم ؛ چالش جدید کشاورزان در مازندران


آفات و بیماری ها بخش جدایی ناپذیر کشاوررزی در تمام دنیاست و کارشناسان معتقدند اگر مبارزه مناسبی با آن انجام نگیرد چه بسا محصول کشاورزی با خسران هنگفتی مواجه خواهد شد، - به ویژه استان مازندران که هویت و شناسنامه کشاورزی دارد این موضوع اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

کشاورزان از شالیکاران گرفته تا باغداران معمولا از اواسط بهار تا اواخر تابستان که دوره داشت محصول به شمار می رود همواره با این چالش روبرو بوده و هربار با راهکارهایی تقریبا یکسان و مشابه سنوات گذشته به مقابله با آفات و بیماری ها می پردازند.

اما مشکلی که امسال کشاورزان و به خصوص باغداران مازندران را به شدت نگران می کند نه تنها افزایش چند برابری ارزش سموم شیمیایی برای مقابله با بیماری ها و آفات بوده بلکه تاثیرگذاری اندک و کاهش کیفیت این آفت کش ها و سموم است.

آفاتی نظیر مگس میوه مدیترانه ای ، سپیدک ، شپشک ، انواع قارچ ها ، عسلک میوه یا دوده ، مخملک ، کنه نقره ای ، مینوز و تعدادی دیگر از جمله آفاتی هستند که به ویژه در فصل تابستان افزایش یافته و اگر مبارزه مناسبی در رابطه با آنان صورت نگیرد حتی می توانند کشاورزان را از نعمت برداشت محصول نیز محروم کنند.

سموم کشاورزی نامرغوب و گران بابک شکوری یکی از باغداران شهرستان تنکابن در گفت وگو با ایسنا به هجوم مگس میوه مدیترانه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم ؛ چالش جدید کشاورزان در مازندران

سم ؛ چالش جدید کشاورزان در مازندران