مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 مرداد 1399 ساعت 11:252020-08-06بين الملل

ترامپ نخست وزیر انگلیس را بر سر هوآوی تهدید کرده است


رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز درباره صحبت جدی و تندی که با نخست وزیر انگلیس درخصوص موضوع هواوی داشته، سخنان اغراق آمیزی گفت و خودستایی کرد.

- رییس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز درباره صحبت جدی و تندی که با نخست وزیر انگلیس درخصوص موضوع هواوی داشته، سخنان اغراق آمیزی گفت و خودستایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا گفت: به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفتم که اگر کشورش توافق فایو جی (5G) با شرکت هواوی چین را پیش ببرد، باید اسکاتلندیارد را فراموش کند چرا که آن وقت آمریکا دیگر نمی تواند با انگلیس کار کند.

ترامپ صریحا اعلام نکرد که منظورش از این جمله که انگلیس باید اسکاتلندیارد را فراموش کند چیست اما ظاهرا به موافقت با تشریک اطلاعات میان این دو کشور طبق توافق پنج چشم اشاره دارد.

در پی کمپین گسترده لابی گری واشنگتن با اشاره به دلایل امنیت ملی، انگلیس ماه گذشته ممنوعیت کامل تجهیزات فایو جی هواوی را اعلام کرد.

دولت انگلیس اعلام کرد از ژانویه به بعد خرید تجهیزات جدید فایو جی از هواوی را ممنوع کرده و اوپراتورها را مجبور کرده تا کیت های موجود در حال استفاده هواوی را تا سال 2027 میلادی حذف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ نخست وزیر انگلیس را بر سر هوآوی تهدید کرده است

ترامپ نخست وزیر انگلیس را بر سر هوآوی تهدید کرده است