مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 مرداد 1399 ساعت 11:352020-08-03سياسي

وجود تشعشعات رادیواکتیو در پساب ید گلستان تأیید نشد


معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت گلستان در خصوص انتقادات دوستدران محیط زیست در خصوص وجود تشعشعات رادیواکتیو در پساب کارخانجات ید در استان، - ایسنا/گلستان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت گلستان در خصوص انتقادات دوستدران محیط زیست در خصوص وجود تشعشعات رادیواکتیو در پساب کارخانجات ید در استان، گفت: بر اساس گزارش مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور، وجود تشعشعات رادیواکتیو در پساب ید گلستان تأیید نشد.

هومن هادیان اظهار کرد: در نامه ای که 29 تیرماه امسال از سوی دفتر حفاظت در برابر اشعه مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور صادر شد، آمده که با توجه به بازدید میدانی و نمونه برداری توسط کارشناسان این دفتر و بر اساس نتایج آنالیز نمونه ها، مقادیر به دست آمده از حدود استاندارد پایه بین المللی بوده و در محدوده میزان خاک زمینه منطقه است.

وی در ادامه گفت: استان گلستان به لحاظ وضعیت زیست محیطی و منابع طبیعی دارای معادن محدودی است و در رتبه های پایین کشوری قرار دارد، لیکن به دلیل حضور ماده معدنی ید دارای رتبه ارزش افزوده مواد معدنی بالایی در کشور است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت گلستان با بیان اینکه استان گلستان تنها تولیدکننده ید در کشور است، تصریح کرد: از طرفی در دنیا تنها هشت کشور امکان تولید این ماده معدنی را دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود تشعشعات رادیواکتیو در پساب ید گلستان تأیید نشد

وجود تشعشعات رادیواکتیو در پساب ید گلستان تأیید نشد