مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 تیر 1399 ساعت 12:402020-07-12سياسي

برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان اراضی ملی


دستگاه قضایی با تخلفات در عرصه تصرف، تخریب اراضی ملی، محیط زیست و نیز با کسانی که موجب ضربه به بیت المال شوند، - طبق قانون با قاطعیت برخورد می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد زحمتکش ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گروه رسانه و عدلیه استان یزد اظهار داشت: هر گونه تخریب محیط زیست و برداشت شن و ماسه از بستر فعال رودخانه ها بدون اخذ مجوز از دستگاه های متولی، ممنوع است و طبق ماده 690 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود.

وی، یکی از ضرورت های احیای حقوق عامه را صیانت از بیت المال و اموال عمومی و انفال دانست و بیان کرد: بر اساس وظیفه ذاتی قوه قضاییه در احیا، حفظ و صیانت از حقوق عامه و در جهت پیگیری و نظارت بر دعاوی ناظر بر جرایم مرتبط با اموال و منافع عمومی و مصالح ملی، جبران خسارات وارده به حقوق عمومی در چارچوب دستورالعمل های ابلاغی بر عهده متعرضین است.

وی تصریح کرد: دادگاه مروست همواره در پیگیری سیاست های کلان قوه قضاییه مصمم بوده و تمام تلاش خود را در جهت تحقق آن به کار می بندد و در این راستا حفظ حقوق شهروندی افراد در سطح جامعه در زمره برجسته ترین اولویت های این دستگاه جای دارد و از جایگاه ویژه و ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان اراضی ملی

برخورد قاطع دستگاه قضا با تخریب کنندگان اراضی ملی