مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 تیر 1399 ساعت 05:352020-07-09سياسي

لزوم تشکیل کارگروه های مشترک میان دولت و شورای عالی استان ها


رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم افزایش تعامل میان شورای عالی استان ها و کمیسیون های دولت خواستار تشکیل کارگروه های مشترک برای ارسال طرح و لوایح به مجلس شورای اسلامی شد.

- رییس شورای عالی استان ها با تاکید بر لزوم افزایش تعامل میان شورای عالی استان ها و کمیسیون های دولت خواستار تشکیل کارگروه های مشترک برای ارسال طرح و لوایح به مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا احمدی در سی و سومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با اشاره به حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری به عنوان مهمان ویژه در این اجلاس گفت: لوایحی که از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی درباره شوراها ارسال می شود بدون اطلاع شورای عالی استان ها است در حالی که در قانون اساسی در دو اصل جایگاه شوراها به روشنی تبیین شده است و وظایف آنها مورد تاکید قرار گرفته بنابراین نیاز است که به شوراها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: در آیین نامه هیات دولت تاکید شده که بودجه های سنواتی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قبل از رفتن به مجلس شورای اسلامی به شورای عالی استان ها ارسال و نظر نمایندگان این شورا اخذ شود ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

اصول قانون اساسی وظایف شوراها را به گونه ای تعریف کرده که شوراها بتوانند در امور محلی ایفای نقش کنند اما در اجرا اختیارات شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تشکیل کارگروه های مشترک میان دولت و شورای عالی استان ها

لزوم تشکیل کارگروه های مشترک میان دولت و شورای عالی استان ها