مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 تیر 1399 ساعت 11:152020-07-04سياسي

پوشش حفاظتی درگاه های کاخ بارعام و انسان بالدار تعویض شد


مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از تعویض پوشش های حفاظتی درگاه های کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، افشین ابراهیمی مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد گفت: با گذشت چهار سال از مسقف سازی درگاه های شش گانه کاخ بارعام و نقش برجسته انسان بالدار در مجموعه میراث جهانی پاسارگاد با استفاده از نوع خاصی از برزنت، این پوشش ها به مرور زمان عملاً عملکرد حفاظتی خود را از دست داده، با به نمایش گذاشتن چهره نامناسبی از اثر، آشفتگی زیادی در محل به وجود آورده بودند.

او افزود: به همین منظور در راستای ساماندهی و مناسب سازی عناصر مبلمانی مجموعه، نسبت به برچیدن این پوشش ها و جایگزین کردن آنها با ورق های پلی کربنات اقدام شد و همزمان با این جابجایی، تغییراتی نیز در ابعاد و ارتفاع پوشش ها صورت گرفت تا کمترین خدشه به چهره معماری و سیمای تاریخی اثر وارد شود، مقاومت در برابر عبور امواج یو وی و تأمین شرایط بهینه محیطی (نور، دما، سایه) از ویژگی های بارز این نمونه از پوشش ها است.

ابراهیمی ادامه داد: در مورد نقش برجسته انسان بالدار مقرر است در آینده ای نزدیک و با همکاری گروه ایتالیایی، پوشش حفاظتی پلی کربناتی به پنل های خورشیدی تجهیز و از برق تولیدی برای نورپردازی اثر و کاخ دروازه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش حفاظتی درگاه های کاخ بارعام و انسان بالدار تعویض شد

پوشش حفاظتی درگاه های کاخ بارعام و انسان بالدار تعویض شد