مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 خرداد 1399 ساعت 12:002020-06-19اقتصادي

بهره وری مناسب از آب و خاک راهبرد مهم دولت در جهش تولید است


فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان در یادداشتی به ارتقای بهره وری آب و خاک و بالا بردن راندمان تولید از راهبردهای مهم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در بخش کشاورزی این شهرستان پرداخته است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان در یادداشتی به ارتقای بهره وری آب و خاک و بالا بردن راندمان تولید از راهبردهای مهم اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در بخش کشاورزی این شهرستان پرداخته است.

مجتبی شجاعی در این یادداشت آورده است: سرمایه گذاری بیش از 1300 میلیارد ریالی دولت از طریق اجرای 13هزار هکتار آبیاری نوین در دلگان طی سالهای اخیر، منجر به افزایش حداقل 30 درصدی محصول، کاهش 30 درصدی مصرف کود و سم و کاهش حداقل 25 درصدی انرژی، بهره وری 50 میلیون متر مکعبی آب و برگشت سریعتر سرمایه در بخش کشاورزی و به تعبیری، مصداقی خوب از اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بوده است.

شهرستان دلگان در جنوب غربی سیستان و بلوچستان با حدود 11 هزارو 780 کیلومتر مربع وسعت و 80 هزار نفر جمعیت به عنوان ششمین شهرستان وسیع استان، از اهمیت آمایشی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خاصی برای استان برخوردار بوده که به دلیل قدمت تمدن کشاورزی و همجواری با تالاب جازموریان و دارا بودن منابع آبی و خاکی مناسب با دارا بودن حدود 28هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در بخش کشاورزی از اهمیت خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره وری مناسب از آب و خاک راهبرد مهم دولت در جهش تولید است

بهره وری مناسب از آب و خاک راهبرد مهم دولت در جهش تولید است