مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 خرداد 1399 ساعت 06:152020-06-07بين الملل

طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم


رییس شورای عالی دولت طرابلس در لیبی گفت که کشورش در حالت جنگی با امارات قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خالد المشری رییس شورای عالی دولت وفاق ملی (مستقر در طرابلس) گفت که رابطه این دولت با امارات قطع است و در حالت جنگی با ابوظبی قرار دارد.

او به الجزیره گفت که خلیفه حفتر آلت دست برخی کشورهای منطقه ای است و با رد آتش بس اعلامی از سوی مصر گفت که دولت طرابلس شروط بیان شده در این اعلامیه را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به نقش روسیه در لیبی نیز گفت که مسکو هیچ زمانی به طور رسمی به حضور خود در لیبی اذعان نکرده و صرفا شرکت های امنیتی روسی در این کشور حضور دارند و طرابلس مایل است وارد گفت و گو با روسیه شود.

المشری، با رد طرح مصر برای برقراری آتش بس، تأکید کرد که خلیفه حفتر پس از شکست هایی که در عرصه میدانی متحمل شده به میز مذاکره باز گشته و در عین حال شروطی را نیز مطرح کرده است.

رییس شورای عالی دولت وفاق ملی، حضور حفتر را در هر سطحی از دولت آتی لیبی رد کرد و خواستار تحت پیگرد قرار گرفتن کشورهایی شد که وی را حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

او همچنین گفت که خلیفه حفتر باید تسلیم شده و محاکمه شود و در خصوص دولت مصر نیز تأکید کرد که لیبی دارای حاکمیت است و قاهره نباید در امور این کشور دخالت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم

طرابلس: با امارات در شرایط جنگی قرار داریم