مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 خرداد 1399 ساعت 05:152020-06-02اجتماعي

بازگشایی دایک مرزی برای ورود آب به تالاب هامون


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دایک مرزی برای ورود آب به تالاب هامون بازگشایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد:  آب پشت دایک مرزی با حذف دایک وارد تالاب هامون شد مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به بارندگی ها در حوزه آبریز تالاب هامون و روان شدن دشتمال در قسمت های مختلف، ورود آب به بستر تالاب هامون ادامه دارد.

علیرغم آبگیری فراوان هامون پوزک در کشور افغانستان طبق بررسی های فنی و رصد نقشه های هوایی ورود آب در منطقه هامون پوزک ایران و بازاچه مرزی گمشاد به دلایل مختلف همچون وجود دایک مرزی با مشکل مواجه بود.

پورمردان افزود: با توجه به ضرورت ورود آب به تالاب هامون، و از آنجاییکه این اداره کل در جای جای بستر تالاب هامون حتی هم اکنون نیز در حال انجام پروژه عمرانی از قبیل لایروبی و .

است، ضمن هماهنگی با مرزبانی منطقه که دیدگاه مثبت و همراهی خوبی در این زمینه دارند، بلافاصله اقدام به حذف دایک نمود تا ورود آب به این قسمت از تالاب نیز افزایش یابد.

پورمردان ضمن قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان جهت صدور دستور تسریع در این خصوص همچنین تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه مرزبانی استان و شهرستانهای حوزه سیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی دایک مرزی برای ورود آب به تالاب هامون

بازگشایی دایک مرزی برای ورود آب به تالاب هامون