مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 خرداد 1399 ساعت 04:402020-05-30بين الملل

ترکیه اکتشافات نفتی را طبق توافق با لیبی در آب های مدیترانه آغاز می کند


وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد، کشورش سه یا چهار ماه دیگر بر اساس توافقی که با لیبی امضا کرده است، برای آغاز عملیات اکتشاف نفت از داخل مرزهای دریایی برنامه ریزی می کند.

- وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد، کشورش سه یا چهار ماه دیگر بر اساس توافقی که با لیبی امضا کرده است، برای آغاز عملیات اکتشاف نفت از داخل مرزهای دریایی برنامه ریزی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد، در سال جاری میلادی برای نخستین بار کشتی حفاری قانونی وارد دریای مدیترانه می شود.

وزیر انرژی ترکیه خاطرنشان کرد: بر اساس توافق امضا شده با لیبی سه یا چهار ماه دیگر عملیات اکتشاف در داخل مرزهای دریایی آغاز می شود.

تصمیم ترکیه برای آغاز اکتشاف نفت در این منطقه می تواند بر تنش میان کشورهای منطقه مدیترانه بیفزاید؛ ترکیه سال هاست که با یونان، قبرس، مصر و اسراییل بر سر مالکیت بر منابع طبیعی این منطقه اختلاف دارد.

این احتمال وجود دارد که با آغاز عملیات اکتشاف، آنکارا از سوی اتحادیه اروپا نیز تحریم شود.

وزیر انرژی ترکیه همچنین اعلام کرد که قرار است کشتی حفاری فاتح این کشور اولین مرحله از عملیات اکتشاف خود در دریای سیاه را در 15 ژوییه، در سالگرد شکست کودتای نافرجام ترکیه آغاز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه اکتشافات نفتی را طبق توافق با لیبی در آب های مدیترانه آغاز می کند

ترکیه اکتشافات نفتی را طبق توافق با لیبی در آب های مدیترانه آغاز می کند