مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 19:352020-04-07بين الملل

ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رییس جمهور ارسال می شود


ائتلاف دوله القانون گفت که نام نامزد جدید نخست وزیری که مورد توافق هفت گروه شیعی است، شفاهی به به اطلاع رییس جمهور رسانده شده و سند آن هم با امضای نمایندگان این گروه ها به دست او خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسن السنید نماینده ائتلاف دوله القانون در گفت وگوهای تشکیل کابینه گفت که موضع ائتلاف در تشکیل کابینه همان موضع مورد توافق گروه های هفت گانه شیعی است.

السنید در بیانیه ای گفت: ائتلاف دوله القانون از همان ابتدا با گروه های هفت گانه شیعی اتفاق نظر داشت زیرا فراکسیون بزرگ تر را در پارلمان تشکیل می دهند و از این طریق موضع ملی در قبال موضوع نخست وزیری یکپارچه خواهد ماند .

او تاکید کرد: ما از رییس جمهور می خواهیم با پذیرش مسئولیت در تعامل با جریان های سیاسی یک شکل عمل کند و نظر مورد توافق میان گروه های هفت گانه شیعی را که اکثریت پارلمان را تشکیل می دهند پیاده کند .

وی با بیان اینکه هنوز سند امضای موافقت رسمی گروه های شیعی با نامزد جدید نخست وزیری به دست رییس جمهور نرسیده است، گفت: فعلا دو فراکسیون شیعی به طور شفاهی نام نامزد مورد توافق را شفاهی به اطلاع رییس جمهور رسانده اند .

شبکه المیادین هم شامگاه سه شنبه اعلام کرد که سندی متعلق به اکثریت گروه های شیعی در عراق مشتمل بر نام نامزد جایگزین عدنان الزرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رییس جمهور ارسال می شود

ائتلاف نوری المالکی: سند حاوی نام نامزد جدید نخست وزیری به رییس جمهور ارسال می شود