مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 فروردین 1399 ساعت 22:552020-03-29اقتصادي

وضعیت بازار نفت از زبان یک تحلیلگر ایرانی


تصمیم برخی اعضای اوپک برای افزایش عرضه نفت و شیوع ویروس کرونا در جهان سبب کاهش بیش از حد قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد که آینده بازار نفت را در ابهام فرو برده است.

- تصمیم برخی اعضای اوپک برای افزایش عرضه نفت و شیوع ویروس کرونا در جهان سبب کاهش بیش از حد قیمت این کالا در بازارهای جهانی شد که آینده بازار نفت را در ابهام فرو برده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوپک که در راس آن عربستان سعودی قرار دارد، در نشست اوایل مارس موفق نشد با متحدانشان شامل روسیه برای محدودیت بیشتر عرضه به توافق برسد اما کریل دیمیتریوف، مدیر صندوق رفاه دولتی روسیه به رویترز گفت که پیمان نفتی جدید میان اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس در صورت پیوستن کشورهای دیگر امکان پذیر است.

همچنین پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که شیوع ویروس کرونا تقاضای جهانی برای نفت را به میزان 15 تا 20 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

علاوه بر این گروه تحقیقات نفت و گاز جی بی سی انرژی پیش بینی خود از میزان رشد تقاضا برای نفت در سال 2020 را کاهش داد و اکنون کاهش سالانه تقاضا به میزان بیش از 7.

4 میلیون بشکه در روز را انتظار دارد.

از سوی دیگر بر اساس گزارش رویترز، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان میدهد تقاضای جهانی برای نفت در سال گذشته حدود 100 میلیون بشکه در روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بازار نفت از زبان یک تحلیلگر ایرانی

وضعیت بازار نفت از زبان یک تحلیلگر ایرانی