مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 فروردین 1399 ساعت 04:152020-03-27اجتماعي

راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس بسته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی این اداره کل، با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری ممنوع اعلام شده که در این راستا، راه های دسترسی به این شهر تاریخی خراسان شمالی از امروز (جمعه) بسته شده است.

در تعطیلات نوروز پارسال حدود 30 هزار گردشگر از این مجموعه تاریخی، به عنوان دومین بنای عظیم خشتی و گلی ایران، دیدن کردند که سه تن از آنان، گردشگران اروپایی بودند.

شهر بلقیس واقع در سه کیلومتری جنوب شهر اسفراین با شماره 4497 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این شهر بقایای شهر کهن اسفراین در خراسان شمالی است که از سده های نخستین اسلام شکل گرفته و تا پایان دوره صفوی و اوایل قاجار زندگی در آن جریان داشته و به عبارتی بیش از هزار سال تاریخ اسفراین را در دل خود جای داده است.

انجام مطالعات و کاوش های باستان شناختی منجر به معرفی شهر بلقیس و تبیین اهمیت های فرهنگی آن شده و باعث تأسیس پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس در سال 1388 شد.

از این زمان، پایگاه شهر بلقیس به موازات کاوش های باستان شناختی، به انجام فعالیت های مرمتی در بخش های مختلف شهر به ویژه مرمت ارگ و نیز مقبره شیخ آذری پرداخته و برنامه های گسترده ای برای شناسایی و معرفی این میراث ارزشمند باستانی در دستور کار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس بسته شد

راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس بسته شد