مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 12:252020-02-17فناوري

خیره شدن به گوشی «خستگی دیداری» می آورد


«توصیه ما به افرادی که نمی توانند گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ خود را کنار بگذارند این است که حداقل به ازای هر یک ساعت استفاده از این وسائل، به مدتِ دو دقیقه از آنها فاصله بگیرند یا نورِ صفحات نمایش را کمتر کنند و فاصله خود را با آنها به اندازه طولِ بازو افزایش دهند.

- توصیه ما به افرادی که نمی توانند گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ خود را کنار بگذارند این است که حداقل به ازای هر یک ساعت استفاده از این وسائل، به مدتِ دو دقیقه از آنها فاصله بگیرند یا نورِ صفحات نمایش را کمتر کنند و فاصله خود را با آنها به اندازه طولِ بازو افزایش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرادید به نقل از دیلی میل نوشت: دانشمندان می گویند خیره شدنِ طولانی مدت به گوشی های هوشمند برای چشم ها مضر است.

آنها دریافته اند فقط دو ساعت در روز نگاه کردن به صفحه نمایشِ گوشی باعثِ خستگیِ چشم می شود.

خستگیِ چشم، یا خستگیِ دیداری سابقاً مشکلی بود که کارمندانی که مدت های طولانی پای کامپیوتر می نشستند، از آن شکایت می کردند.

اما افزایشِ استفاده از گوشی های هوشمند به این معنی است که مردم ساعاتِ طولانی تری از اوقاتِ فراغتِ خود را صرفِ وقت گذرانی با گوشی های خود می کنند.

محققان 65 نفر بین سنین 18 تا 30 سال را استخدام کردند که 95 درصد از آنها خواندنِ مطلب از روی گوشی را به خواندن از روی کتاب ترجیح می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیره شدن به گوشی «خستگی دیداری» می آورد

خیره شدن به گوشی «خستگی دیداری» می آورد