مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 07:052020-02-04اجتماعي

آسیب های مخرب در کمین زیست مندان زاینده رود


یک فعال محیط زیست با بیان اینکه آب رهاسازی شده در زاینده رود، سهمیه محیط زیست است، گفت: آب رهاسازی شده در مدت زمان محدود و به مقدار 25 میلیون مترمکعب است، - ایسنا/اصفهان یک فعال محیط زیست با بیان اینکه آب رهاسازی شده در زاینده رود، سهمیه محیط زیست است، گفت: آب رهاسازی شده در مدت زمان محدود و به مقدار 25 میلیون مترمکعب است، درحالی که تأثیرات مخرب این کار کمتر از تأثیرات مثبت آن نیست.

ایمان ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی که آب به مدت محدودی باز می شود، تقریباً تمام زیست مندان آن مکان را از دست می دهیم؛ ازجمله ماهی هایی که از پشت سد، به رودخانه رها می شوند و با بستن آب، این جمعیت میلیونی ماهی ها از بین می رود.

وی بابیان اینکه پرندگان مهاجر با دیدن آب مهاجرت می کنند و اگر آبی نباشد و جایگزینی پیدا نکنند از بین می روند، افزود: وقتی آب به صورت سیلاب باز و بسته شود حتی به جمعیت حشرات هم آسیب وارد می کند.

مدیرعامل انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم با بیان اینکه بسیاری از حشرات در زیرخاک خواب هستند و با سیلابی شدن جریان آب خاک جابه جا می شوند، افزود: این حشرات وقتی برای آب از خاک بیرون بیایند و باز با خشکی رودخانه روبه رو شوند، جمعیت آن ها از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های مخرب در کمین زیست مندان زاینده رود

آسیب های مخرب در کمین زیست مندان زاینده رود