مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 13:102020-02-03اقتصادي

بانک مرکزی قصد دارد مدیریت بازار ارز را با مدیریت ریال انجام دهد


یک اقتصاددان با حمایت از تصمیم بانک مرکزی درباره الزامی شدن ارائه اسناد برای انتقال بالای یک میلیارد تومان در نظام بانکی گفت: این اقدامات در راستای مدیریت ریال است که می تواند منجر به مدیریت مثبت نرخ ارز و شفافیت مالی و اقتصادی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، وحید شقاقی اقتصاد دان و رییس کمیته نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت وگو با بیان اینکه مبادلات مالی و خروج و ورود پول در سیستم بانکی کاملا رصد می شود، عنوان کرد: رد و بدل پول در نظام بانکی نیازمند اسناد متقن است تا مشخص شود این جابجایی پول بابت چه کاری صورت گرفته است و همین موضوع یکی از عوامل مهم شفافیت سیستم است و امکان پولشویی، فساد و رانت را حذف می کند.

این اقتصاد دان اضافه کرد: وقتی می خواهیم از شفافیت مالی سخن بگوییم، دائم می گویند نباید به حساب مردم سرک کشید یا ورود کرد در حالی که در همه جای دنیا حاکمیت حق دارد به حساب های مردم ورود کند و دلیل مبادلات مالی افراد باید کاملا شفاف باشد.

رییس کمیته نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدامات بانک مرکزی و ریاست آن را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: رییس بانک مرکزی قصد دارد مدیریت ارز را با مدیریت ریال انجام دهد زیرا از 90 سال پیش تاکنون آنچه عامل مهم برهم ریختن بازارها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی قصد دارد مدیریت بازار ارز را با مدیریت ریال انجام دهد

بانک مرکزی قصد دارد مدیریت بازار ارز را با مدیریت ریال انجام دهد