مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 10:452020-01-27پزشكي

شیر تولیدی در آذربایجان شرقی سالم است


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: میزان آفلاتوکسین در شیرهای تولیدی استان در حد مجاز است و جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف شیرهای پاستوریزه و استریلیزه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، محبوب نعمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آلوده بودن شیرهای استان به افلاتوکسین مبنای علمی نداشت افزود: نمونه برداری ها و نتایج آزمایش نشان می دهد که کیفیت شیرهای تولیدی استان به گونه ای است که مردم می توانند با خیال راحت آن را مصرف کنند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در کشور پایین است تاکید کرد: در صورتی که مردم تحت تاثیر خبرهای کذب قرار گیرند و مصرف شیر را کاهش دهند سلامتی آنان به خطر می افتد.

نعمتی ادامه داد: آفلاتوکسین یکی از اعضای خانواده سم های تولید شده توسط قارچ های خاصی است که در دانه ها و محصولات کشاورزی یافت می شود و با اصلاح کیفیت خوراک دام می توان از ورود این سم به بدن حیوان جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته وضعیت خوراک دام در استان کنترل شده و این خوراک از نظر وجود آفلاتوکسین و آلودگی ها در حد مجاز هستند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه عرضه مستقیم شیر خام در شیرسراها قانونی نیست تاکید کرد: مردم از استفاده شیرهای سنتی شیرسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیر تولیدی در آذربایجان شرقی سالم است

شیر تولیدی در آذربایجان شرقی سالم است