مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 08:252020-01-24سياسي

تمرکز فقه، بر تعالی و پاکی هنر


فقه، بر تعالی و پاکی هنر تمرکز دارد - ،مرکز فارس،رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع ماهیت شناسی فقه در عرصه هنر نمایشی گفت: فقه بر زیبایی، پاکی و تعالی هنر تمرکز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی،در همایش ملی فقه و هنر در شیرازگفت: تاکید بر انتقال پیام حلال در آثار سینمایی و نمایشی به معنای ارایه و رعایت چارچوب های دینی و شرعی در نمایش ها و عدم برون رفت از آن ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شناخت موضوع هنر نمایشی، شناخت منبع فقه هنر های نمایشی و شناخت ابزار تفسیر نصوص ناظر به هنر نمایشی، سه محور اساسی در روش شناسی فقه هنر های نمایشی است.

مبلغی با اشاره به موضوع شناسی هنر نمایشی، گفت: هنر نمایشی افزون بر جوانب و مولفه های هنری ویژه، متاثر از روابط اجتماعی و فرهنگی است و به همین سبب از حیث تبیینی نیازمند دستیابی به معرفت بین رشته ای حاصل از چند دانش از جمله ارتباطات و هنر است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت شناخت مولفه های هنر های نمایشی در موضوع شناسی آن، اظهار داشت: زمان، مکان، حضور فیزیکی هنرمند و مردم، عناصر چهارگانه هنر های نمایشی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز فقه، بر تعالی و پاکی هنر

تمرکز فقه، بر تعالی و پاکی هنر