مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 بهمن 1398 ساعت 11:552020-01-21فرهنگي

زنده یاد «حسین خدیوجم» از مفاخر اصالتاً یزدی است


پژوهشگر و نویسنده فرهنگ عامه یزد، دکتر «حسین خدیوجم» را یکی از مخافر اصالتاً یزدی خواند و گفت: عمده آثار زنده یاد خدیوجم که 38 کتاب را تصحیح، - ایسنا/یزد پژوهشگر و نویسنده فرهنگ عامه یزد، دکتر حسین خدیوجم را یکی از مخافر اصالتاً یزدی خواند و گفت: عمده آثار زنده یاد خدیوجم که 38 کتاب را تصحیح، ترجمه، تالیف و چاپ کرده، تصحیح و ترجمه آثار امام محمّد غزّالی بوده است.

حسین مسرت در گفت وگو با خبرنگار ایسنا یکی از مفاخر معاصر یزد را دکتر حسین خدیوجم معرفی و در مورد زندگی و آثار وی، تصریح کرد: حسین خدیوجم اصالتاً یزدی است و هرچند پدر و مادر ایشان از مردم اشکذر یزد بودند ولی به مشهد مراجعت کردند.

وی در ادامه با بیان این که حسین خدیوجم فرزند سیدعلی در سال 1306 خورشیدی در شهر مشهد به دنیا آمد، افزود: او پنج ساله بود که برای فراگیری قران به مکتب خانه ی زنانه ای در مشهد فرستاده شد و بعد از آن راهی مکتب خانه ی ملا علی در کوچه یزدی ها شد که همانجا گلستان سعدی، دیوان حافظ و خواندن و نوشتن را فرا گرفت و با نصاب و کلیله و دمنه نیز آشنا شد.

این پژوهشگر یزدی اظهار کرد: حسین خدیوجم بعد از آن راهی مدرسه شد امّا چون زندگانی سختی داشت و خانواده شان در تنگنا بود، ناچار به کار بنایی و کار در کارگاه درودگری استاد محمود نجّار که او هم یزدی بود، مشغول شد تا کمک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده یاد «حسین خدیوجم» از مفاخر اصالتاً یزدی است

زنده یاد «حسین خدیوجم» از مفاخر اصالتاً یزدی است