مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 05:052020-01-13اقتصادي

کدام کشورها گواهینامه شغلی صادر می کنند؟


یکی از دغدغه های نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج پس از بازگشت به کشور، حفظ سوابق بیمه ای و برخورداری از مزایای بازنشستگی است.

بسیاری از کارشناسان با توجه به اشتغالزایی و درآمد ارزی حاصل از اعزام نیروهای کار به خارج، - کلیه کارگران ایرانی شاغل در خارج از کشور که به صورت مستقل و فردی یا درقالب صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور عزیمت کرده اند در صورت ثبت اطلاعات هویتی و شغلی خود می توانند تقاضای دریافت گواهینامه شغلی بدهند.

داشتن گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج مزایایی دارد که معافیت از پرداخت وجوه و عوارض خروج از کشور برای دارنده گواهینامه شغلی از جمله آنها است.

مزایای گواهینامه شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از دیگر مزایای داشتن گواهینامه شغلی، معافیت گمرکی و معافیت ورود ابزار کار به کشور توسط دارنده گواهینامه شغلی و برخورداری دارندگان گواهینامه شغلی از پوشش های حمایتی و خدمات تامین اجتماعی است.

مدت اعتبار گواهینامه های شغلی حداکثر یک سال است و شرط اصلی صدور گواهینامه شغلی، احراز اشتغال متقاضی در خارج از کشور و تایید مدارک شغلی متقاضی توسط نمایندگی ایران در کشوری است که متقاضی در آنجا اشتغال دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام کشورها گواهینامه شغلی صادر می کنند؟

کدام کشورها گواهینامه شغلی صادر می کنند؟