مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 07:402020-01-09پزشكي

کشف اثرات میکروب های مفید انسانی بر روی دیابت و آلزایمر


نایب رییس کمیته ملی بیماریهای غیرواگیر از کشف اثرات میکروب های مفید انسانی بر روی بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، آلزایمر، اوتیسم و .

خبر داد و گفت: - نایب رییس کمیته ملی بیماریهای غیرواگیر از کشف اثرات میکروب های مفید انسانی بر روی بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، آلزایمر، اوتیسم و .

خبر داد و گفت: تحقیقات گسترده ای در این زمینه در ایران در حال انجام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر باقر لاریجانی، نایب رییس کمیته ملی بیماری های غیرواگیر و رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در سمپوزیوم یک روزه میکروبیوم گفت: ترکیب میکروبیوم انسانی در طی چند دهه اخیر به دلیل عوامل مختلفی از جمله بهداشت آب، سزارین، استفاده از آنتی بیوتیکها، کاهش شیردهی، افزایش بهداشت، استفاده گسترده از مواد شوینده و .

بسیار تغییر کرده است.

لاریجانی از تعامل مغز با اندامهای بدن و اثر آن بر میکروبیوم سخن گفت و اظهار کرد: میکروبیوتا از طریق مکانیسمهای مختلفی از قبیل سیستم ایمنی، مسیرهای عصبی و غدد درون ریز و سیستم عصبی روده با مغز تعامل دارد.

وی از شناخت ارتباط اختلالات میکروبی با برخی بیماریهای غیرواگیر سخن گفت و اشاره کرد: از جمله این بیماریها می توان دیابت، چاقی، پوکی استخوان، اختلالات تیرویید، اختلالت اسکلتی، آلرژی، اوتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اثرات میکروب های مفید انسانی بر روی دیابت و آلزایمر

کشف اثرات میکروب های مفید انسانی بر روی دیابت و آلزایمر